fredag 18 mars 2011

Idag har vi varit ute i snön och åkt pulka. Man får väl passa på att göravintersaker för sista (?) gången innan snön försvinner. För det ska den väl? Försvinna alltså? När vi är på hemväg säger Milo att han vill gå till affären och köpa bulle. (Vi var hos Helene, Sebastian och lilla Evangeline och hälsade på igår och då bjöd dom på gifflar). Så det hade han tydligen fått för sig att vi skulle gå och handla. Jag tog vagnen med båda ungarna bort mot affären. Väl där så vill han alltid köra en liten kundvagn, men jag tyckte det skulle bli för bökigt. För han springer alltid iväg med kundvagnen och jag kan inte hålla koll på både han och Linn samtidigt. Helvetet brukar ju bryta ut lagom till kassan, när han bara rusar ut med vagnen och man ska betala och samtidigt jaga honom... Så ni förstår att jag sa nej och bestämde mig för att spänna fast han i vagnen eftersom han fick brytet.
-Milo köra vagn! skriker han.
- Nä inte nu Milo, i kväll när pappa kommer hem ska vi åka och handla, då kan du få köra vagn. Ska vi köpa nån bulle?
- NEGERBULLE skriker han...
-Hrrmmm..... Sånt får man baka hemma...
- NEGERBULLE...

Ja.... han är för härlig han! :)

1 kommentar:

  1. japp MILO ÄR MIN LILLA IDOL. GO SOM TUSAN
    VAR HAR HAN LÄRT SIG DENNA BENÄMNING PÅ BULLE
    DAX ATT MORMOR LÄR HAN DE OLIKA BAKVERKENS NAMN

    PUSS TILL MILO

    SvaraRadera